Test BMW X2 sDrive18 M Sport X
BMW’nin X ailesine yeni bir isim daha katıldı. X2, bu aileyi tercih edecek kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılayabilecek mi?
BMW X2 tasarım
BMW X ailesinde arazide eli güçlü modeller üretmeye devam ediyordu. Devamında X2 modelini de bu aileye kazandırdı. İlk kez 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan X2, ardından 2017 yılında ortaya çıktı. Tasarıma baktığımızda daha çok binek modelleri anımsatan model, bal sarısı renk ile dikkatleri üzerine çekiyor. “Galenize Altın” olarak adlandırılan bu renk, otomobilin albenisini arttırıyor. Modelin arazi karaterini yansıtan gövdeden farklı ayrıntılar modelde unutulmamış. Yan bölümde daha çok sportif algı yaratan jantlar dikkat çekiyor. Arkaya doğru alçalan tavan ve yükselen omuz çizgisi otomobile sportif bir algı katmış. C sütunu üzerinde olan BMW logosu bu otomobili özelleştiren diğer detaylardanBMW X2 4360 mm. uzunluğa, 1824 mm. genişliğe, 1526 mm. yüksekliğe ve 2670 mm. aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Model X1’den daha kısa, daha geniş ve daha alçak bir yapıya sahip.
BMW X2 iç mekan
Minimalist hava içeride kendini daha net belli ediyor. Baktığınız herşey sanki küçültülerek size sunulmuş. Orta konsoldaki ekran, gösterge panelleri hepsi yaptığımız tanıma uyuyor. Ortadaki ekranın dokunmatik olarak kontrol edilememesi büyük eksik. Ancak, orta konsolda sunulan joystick kontrol ünitesi işleri fazlasıyla kolaylaştırıyor. Malzeme kalitesinde sıkıntı yok ancak, ön konsolda yer alan dikiş detaylarında hatalar gözümüze çarpmadı değil. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Modelde sunulan bagaj hacmi ise 470 litre. Bu alan günlük kullanım olarak ihtiyaçları karşılıyor.
BMW X2 motor
BMW X2’de 1.5 litrelik turbo benzinli motor yer alıyor. sDrive 18i olarak adlandırılan bu seri 140 HP güç ve 220 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 hızlanmasını model 9.6 saniyede tamamlıyor. Modeli maksimum hızı ise 205 km/s. 7 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş model, vites geçişleri konusunda gereken performansı sağlıyor. Bunların yanında sürüş modları da size sunulmuş durumda. Eco, Confort ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş karakterini tercih edebiliyorsunuz. Eco modunda ekonomi konusunda rekorlar kırabilirsiniz. Gaz tepkileriniz yumuşuyor ve daha sakin bir sürüş sizi bekliyor. Sport modda ise 140 HP gücün tamamını kullanmanız için model elinden gelen herşeyi yapıyor. Modelin ortalama tüketim değeri ise 5.8 litre olarak belirtilmiş. Sakin kullanımlarda biz 6.9 litrelik tüketim değerlerine ulaşabildik.
BMW X2 yalıtım
BMW X2 rüzgar sesini azda olsa kabin içine yansıtıyor. Diğer yol ve motor sesi disiplinlerinde fazlasıyla başarılı. Arazide yaklaşma, uzaklaşma ve karın açısı size tüm engelleri geçmede yardımcı oluyor. Ancak sonuç olarak o bir iki çeker. Viraj performansı fazlasıyla iyi. Ancak sınırları aşılınca model önden kayma yaşatabiliyor.
BMW X2 yorum
X ailesi büyümesini sürdürüyor. Otomotiv pazarında SUV tutkusu sürdükçe de, büyümesini sürdürecek. Tüm beklentilerinizi model fazlasıyla karşılıyor. Ancak iş fiyat konusuna geldiğinde, otomobilin fiyatı 390 bin TL seviyesini biraz geçiyor. Ülkemizdeki vergilerden kaynaklıda olsa durum biraz can sıkıyor.