Yok satar: Hyundai Elantra
Hyundai’nin kompakt sedan modeli Elantra, yeni tasarımıyla sınıfına dinamizm katıyor. Kaliteli ve konforlu iç mekan, bir üst sınıfı aratmazken zengin donanıma göre fiyatlandırma da yüksek tutulmamış.
Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, Elantra’yı yeniledi. Markanın C-Sedan pazarındaki iddialı oyuncusu, markanın yeni yüzüne ve donanımlarıyla sınıfında zirveyi gözünü dikti. Sportif tasarımı, güçlü motoru ve zengin donanımıyla öne çıkan otomobil, bu haftaki konuklarımız arasında yerini aldı.
ARKA TASARIM DA İDDİALI
Sınıfının iri modellerinden olan yeni araç, yeni tasarımıyla adeta spor sedan segmentine geçiş yapmış. Yeni tasarımıyla çok daha sportif olmayı başaran yeni Elantra, logoya doğru uzanan üçgen farları, köşelere yerleştirilmiş sis farları, geniş ön ızgarası ve öne doğru alçalan motor kaputuyla dinamik bir görünüşe sahip. Önceki nesle göre tamamen yenilenen dış tasarım, sadece profilden bakıldığında tanıdık geliyor.
Arka tasarım ise sportif tasarımın en ilgi çekici bölümü. Köşeli far grubu, spoyler görevi gören bagaj kapağı, ortaya yerleştirilmiş model ismi, şık tasarımı tamamlıyor. Aracın iç mekanı da yenilenmiş. Yeni orta konsol ve direksiyon simidi oldukça şık. Kokpiti tamamen kaplayan krom çıta, geniş havalandırma çıkışları, arasına yerleştirilen 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı ve hemen altına konumlandırılan elektronik klima kumandaları, aracın yenilikçi yapısını ortaya koyuyor.
Araçta akıllı telefon entegrasyonu ve kablosuz şarj gibi yeni nesil teknolojiler de unutulmamış. Geniş ve ferah hissettiren iç mekanda, hem ön hem arkada oturanlar için oldukça rahat bir yaşam alanı sağlanmış. Rahat koltuklar, uzun yolculuklarda bile yormayan yapısıyla dikkat çekiyor.
458 litrelik bagaj, bazı rakiplerin gerisinde olsa da geniş ağzı ile kullanışlı bir yapıya sahip. Yeni Elantra, sadece 1.6 litrelik benzinli motorla pazara sunuluyor. Bize 6 ileri otomatik şanzımanla konuk olan aracın 127 beygir güç ve 155 nm tork üreten MPI motoru, 1325 kilogramlık otomobile yeterli performansı sağlıyor.
Bu kombinasyonla 0-100 km/s ivmelenmesini 11.6 saniyede tamamlayan Elantra, saatte 195 kilometrelik son süratiyle de beklentileri rahatlıkla karşılıyor. Ara hızlanmalarda da yeterli esnekliği sunabilen motor, yumuşak geçişlere sahip şanzımanla birlikte konforlu sürüşü daha çok seviyor.
DONANIM LİSTESİ UZUN
Fabrika verilerine göre aracın ortalama tüketimi 6.8 litre. Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz ortalamaysa 6.9 litre oldu. Aracın Elite Plus donanımında 6 hava yastığı, ESP, kör nokta uyarı sistemi, ön ve arka çapraz çarpışma uyarı sistemi, anahtarsız çalıştırma, geri görüş kamerası, LED ön farlar, akıllı bagaj kapağı, sunroof, kablosuz şarj sistemi gibi uzun bir liste sunuluyor.